Organisasjonen vår
Vi er 430 medarbeidere og de fleste jobber fra Brønnøysund. Vi har også medarbeidere som jobber fra Narvik og Oslo.
Brønnøysundregistrene er inndelt i tre avdelinger og to støtteavdelinger.
Lars Peder Brekk er utdannet innen økonomiske fag og har bred kunnskap om offentlig sektor og næringsliv. Han har en lang karriere bak seg som næringslivsleder og politiker. Han var blant annet statsråd i regjeringen Bondevik (2000) og regjeringen Stoltenberg (2008-2012).
Direktøren har det overordnede ansvaret for etatens virksomhet. Han skal sikre god virksomhetsstyring der økonomi, prioriteringer, resultatmål og rapporteringskrav ivaretas etter styringsdokumentene fra Nærings- og fiskeridepartementet.
Direktøren representerer etaten i samarbeidsforumet for offentlig digitalisering (Skate).
Direktør: Lars Peder Brekk
Mobil: 902 96 060
E-post: lars.brekk@brreg.no
Kommunikasjonsstaben har ansvar for å lede og koordinere den strategiske kommunikasjonen fra Brønnøysundregistrene.
Staben skal først og fremst ivareta toppledelsens behov for intern og ekstern kommunikasjon. Dette gjelder kommunikasjon med ansatte, eiere, myndigheter, samarbeidsparter, tjenesteeiere og andre interessenter.
Kommunikasjonsstaben håndterer også alle mediehenvendelser og er koordinator for andre henvendelser som gjelder Brønnøysundregistrene.
Kommunikasjonsdirektør: Kristine Aasen
Mobil: 974 01 947
E-post: kria@brreg.no
Pressetelefon: 400 200 75
Avdelingen skal bidra til at Brønnøysundregistrene når målene sine, at vi opptrer i samsvar med lov- og avtaleverk, og vi legger tilrette for at Brønnøysundregistrene skal være en attraktiv arbeidsgiver som sørger for at ledere og ansatte får nødvendig støtte i arbeidshverdagen.
Avdelingen har søkelys på god styring og effektiv ressursutnyttelse.
Avdelingsdirektør: Solveig Sverdrupsen
Mobil: 908 80 233
E-post: solveig.sverdrupsen@brreg.no
Avdelingen har ansvaret og forvaltningen av i alt 17 register, der den nasjonale felleskomponenten Enhetsregisteret, Foretaksregisteret,Løsøreregisteret, Konkursregisteret og Regnskapsregisteret er de største.
Avdeling registerforvaltning skal gi trygghet, orden og oversikt i samfunnet gjennom pålitelige registerdata.
Avdelingen arbeider målrettet for å sikre god kvalitet, samordning og forenkling til beste for brukerne.
Avdelingsdirektør: Lise A. Dahl Karlsen
Mobil: 480 09 827
E-post: lise.karlsen@brreg.no
Avdelingen utvikler eksisterende og nye tjenester innen register og tjenester bygget på registerdata eller i kobling med andres data.
Avdelingen skal bidra til å skape verdi for samfunnet, det offentlige, kommunale og private.
Avdelingen består av seksjon registerutvikling og data- og brukerdrevet utvikling.
Avdelingsdirektør: David Norheim
Mobil: 959 46 949
E-post: dno@brreg.no
Avdelingen har ansvar for å fastlegge rammer, utvikle og forvalte egne IT-system innenfor register- og forenklingsområdet. I tillegg har avdelingen ansvar for støttefunksjoner som prosjekt- og porteføljestyring, kvalitet, arkitektur og test for hele virksomheten. En samordnings- og pådriverfunksjon for bruk av data, tjenester og kompetanse i nye eksterne tjenester sammen med privat næringsliv inngår også. Avdelingen har dermed ansvar for områder som er vesentlige for at Brønnøysundregistrene stadig skal bidra til digitaliseringen i Norge.
Avdelingsdirektør: Kjell-Arne Strøm Hansen
Mobil: 913 42 580
E-post: kjell-arne.hansen@brreg.no