Kapittel 1: Årsmelding frå leiaren
Eit år med høg fart og medvind
For tillit og fornying av samfunnet
Visjonen vår er å vere ei drivkraft for tillit og fornying av samfunnet. Å skape og oppretthalde tillit, samtidig som vi bidrar til kontinuerleg fornying, er kritisk for å lykkast med samfunnsoppdraget vårt.
Noreg har vore ein pioner i etableringa av sentrale register for personar og verksemder. Dette må sjåast i samanheng med viktigheita av ei påliteleg og kvalitetssikra myndigheitsutøving. Gjennom å tilby pålitelege og nøyaktige data, speler vi ei viktig rolle i å styrke tilliten i samfunnet. Resultata frå brukarundersøkinga i 2023 viser ein stabil høg tillit frå næringsdrivande og aukande tillit frå befolkninga. Vi forpliktar oss til framleis å vere ein påliteleg partnar i utviklinga av eit sterkare, meir transparent og demokratisk samfunn.
Saksmengda til registera våre er på same nivå som i 2022, samtidig som vi har auke i digitale innsendingar og heilautomatisk saksbehandling. Dette er i tråd med ambisjonen vår om 100 prosent digital registerforvaltning. Andelen automatisert saksbehandling har auka i Lausøyreregisteret, Einingsregisteret og Konkursregisteret og saksbehandlingstida har gått ned i dei største registera samanlikna med 2022. Saksbehandlingstid har vore høgt prioritert i 2023, og vi leverer i hovudsak på mål.
I løpet av 2023 har det også vore arbeidd med ein ny språkprofil, som skal gi eit klart og tydeleg språk i tenestene våre. Dette vil bidra til færre klagesakar og henvendingar.
Dei store satsingane Ny registerplattform (BRsys) og Brukarvennlege registertenester (BVR) er sentrale prosjekt for å automatisere registerforvaltninga. BRsys har nå levert to av tre hovudleveransar. Den tredje hovudleveransen er noko forseinka i forhold til opphavlege planar. Kapasiteten har derfor blitt styrka i løpet av 2023 og det blir arbeidd hardt for å betre framdrift og kostnadseffektivitet. BVR omfattar tenester for innrapportering og tilgjengeleggjering av fleire register og skal i stor grad samordnast med BRsys. BVR vil bidra til å oppfylle krav til universell utforming.
Lansering av Lausøyreregisteret på ny plattform har ført til at dei som sender inn saker til oss får svar med ein gong. Det som før tok fire dagar, tar nå åtte sekund. Samfunnsmessige besparingar av raskare saksbehandlingstid blei i 2023 berekna til ein estimert nåverdi på om lag 2,5 mrd. kroner i perioden 2024-2037.
Det er avgjerande at dataa i registera våre er beskytta mot uautorisert bruk og endringar, samtidig som dei blir haldne oppdaterte og tilgjengelege for dei som har rettmessig behov for dei. Vi tar datasikkerheit på alvor og har i 2023 hatt auka satsing på blant anna cybersikkerheit, informasjonssikkerheit og sikkerheitsstyring. Målsettinga om ingen kritiske hendingar er oppnådd, det same er tilgjengelegheita på systema våre som er på 99,95 %.
Brønnøysundregistera blei i 2023 kåra til den femte mest innovative verksemda i Noreg. Samarbeid på tvers av sektorar er svært viktig for å finne gode forenklingstiltak til beste for frivillig, privat og offentleg sektor. Aktuelle samarbeidsprosjekt i 2023 har vore lanseringa av Digital selskapsetablering i samarbeid med privat sektor, Digitalt økosystem for deling av data om frivillige verksemder, og Nordic Smart Government & Business – eit samarbeid med nordiske myndigheiter.
Vi har i 2023 utarbeidd ein ny strategiplan for perioden 2024-2026. Ein organisasjonskultur bygd på innovasjon og læring er éin av fire ambisjonar.
Kontinuerleg forbetringsarbeid skjer ved både å ta i bruk endra arbeidsmetodar, men også ved å arbeide med kompetanseutvikling. Vi har i 2023 fortsett innføringa av produktorganisering der 4 produktområde er etablert med felles prinsipp for styring og leiing. Målet er ei meir smidig organisering frå produktutvikling til drift og forvaltning.
Det blei i 2023 kjøpt inn konsulenttenester for 208 MNOK, dette er ei betydelig auke frå 2022. Aukinga skuldast høgare aktivitet i prosjekta, men òg rekrutteringsutfordringar, særleg knytt til kritisk fagkompetanse innan IT. Som ein konsekvens av utfordringane innan rekruttering, er det starta fleire tiltak innan profilering og rekruttering, blant anna har vi etablert eit rekrutteringssamarbeid med Brønnøy kommune og Digitaliseringsdirektoratet. I 2024 startar eit utdanningsløp innan IT for eigne tilsette.
Brønnøysundregistera har for første gong rapportert på klima- og natur. Arbeidet med denne rapporten gir oss nyttig kunnskap og innspel til det vidare arbeidet i 2024.
Vi har, etter mi meining og basert på dei resultata vi har oppnådd, styrka posisjonen vår som registerførar og gitt eit viktig bidrag til det nasjonale forenklingsarbeidet.
Aktiviteten og arbeidspresset har på lik linje som føregåande år vore høgt på mange område, med tøffe fristar og krav. Eg vil takke alle tilsette for ein uvurderleg innsats som gjer at vi leverer godt på samfunnsoppdraget.
Brønnøysund, 15. mars 2024
Lars Peder Brekk
Direktør