Begrenset tilgang til Enhetsregisteret
Sist oppdatert: 30. juli 2024.
Vi tilbyr en begrenset maskinell tilgang til Enhetsregisteret for private aktører.
Når du benytter denne tjenesten, har du tilgang til følgende tjenester:
- Basisdata mini – inneholder organisasjonsnummer, organisasjonsform, navn, forretningsadresse og postadresse.
- Kontaktdata – inneholder telefonnummer, telefaksnummer, mobiltelefonnummer, e-postadresse og hjemmesideadresse.
- Navnesøk – gjør det mulig å finne et organisasjonsnummer ved å søke på navn eller foretaksnavn.
- Særlige opplysninger – inneholder statusinformasjon. Blant annet får du vite om enhetene er registrert i Foretaksregisteret eller Merverdiavgiftsregisteret, eller om enheten er under konkursbehandling.
- Opplysninger fra tilknyttet register – informasjon om næringskode, sektorkode, ansvarskapital og antall ansatte er en del av denne tjenesten.
- Frivillighetsregisteret – inneholder registreringsdato i Frivillighetsregisteret, kategori, kontonummer, sist registrerte vedtekter med registreringsdato, siste årsregnskap med registreringsdato og deltakelse i grasrotandelen.
Årlig fast pris for løsningen er kr 5 000,- inklusiv oppslag.
Ønsker du tilgang til registerinformasjon fra Enhetsregisteret med web services? Se under «Hvordan få tilgang» nedenfor.
Du må selv utvikle applikasjonene som skal importere data fra Enhetsregisteret. Vi bidrar ikke med teknisk bistand på dette området, men kan gi faglig rådgivning innen bruk av grunndata fra Enhetsregisteret.
For å få tilgang til løsningen, må du sende oss en e-post. Der skriver du hvilke tjenester du ønsker tilgang til. Samtidig godkjenner du ovenstående vilkår for bruk av web services-løsningen.
For mer informasjon om tjenestene, ta kontakt med oss på e-post.