Foretaksregisteret utvider sin elektroniske innrapporteringstjeneste
Publisert: 18. juni 2024
16. juni 2024 kunne Brønnøysundregistrene endelig tilby elektroniske tjenester for flere nye organisasjonsformer.
Dette har lenge vært etterspurt av brukerne våre, og vi er glade for at dette nå er på plass.
Foretaksregisteret har allerede en høy andel av elektroniske innsendte meldinger og vi tror at dette vil være med på å øke denne andelen, som i 2023 var på 96,16 %.
Følgende organisasjonsformer kan nå bruke vår elektroniske tjeneste Samordnet registermelding i Altinn:
- interkommunalt selskap
- kommunalt foretak
- fylkeskommunalt foretak
- statsforetak – fusjon i statsforetak må fremdeles bli meldt i papirskjemaet av Samordnet registermelding.
Disse organisasjonsformene vil nyte godt av fordelene med elektroniske meldinger, som er: enklere signeringsregler, raskere svar, maskinell behandling av enkle endringer og lavere gebyr.