Vil du at landet vårt skal fungere enda bedre?
Vi elsker ny teknologi! Derfor utvikler og drifter vi tjenester og digitale løsninger som er helt avgjørende for at Norge skal fungere!
Hos oss vil du bli en del av et svært kompetent, stort og godt IT-miljø. IT-avdelingen vår er på over hundre personer og vokser raskt. I 2023 ble vi kåret til den den 5. mest innovative bedriften i Norge. Det er vi ganske stolte av! Vi jobber i tverrfaglige team på tvers i hele organisasjonen og gjerne med andre offentlige og private aktører.
Vi er en god miks av teknologer som har jobbet både kort og lang tid i både offentlig og privat sektor, og har både lærlinger, nyutdannede og medarbeidere som har jobbet lenge med IT.
Nye stillinger vil bli utlyst i august. Følg med!
Her er noe av det vi jobber med:
Felles registerplattform
Brønnøysundregistrene utvikler og drifter en egen, moderne og skalerbar registerplattform. Denne brukte vi for å drive kompensasjonsordningen for næringslivet under koronakrisen, og nå kjører vi Ektepaktregisteret og Løsøreregisteret på den. Det betyr at saksbehandlingstiden har gått fra flere dager til sekunder.
Vi har 17 ulike registre, og snart kjører flere av de på denne moderne plattformen. På denne måten sparer vi samfunnet for hundrevis av millioner. Les mer: Forenklingsgrep gir svar umiddelbart
Migrering til Altinn 3
Vi skal reetablere en rekke digitalt tilgjengelige tjenester til en tredje generasjonsplattform. Tjenestene inneholder til dels kompleks funksjonalitet, kode og sammensatt arkitektur.
Plattformen er tilpasset både enkle og avanserte tjenester (apper) basert på React og .NET core og de kjøres som containere i Kubernetes. Siden det åpnes for åpen kildekode på Github så kan kode deles, noe som gjør det mulig å samarbeide og dele på tvers av etater.
Tjenestene som skal reetableres står for nesten all innrapporteringen av data til Brønnøysundregistrene og de er tett knyttet til mandatet vårt som nasjonal registerfører og datakilde.