Endre opplysninger for et eierseksjonssameie
Sist oppdatert: 19. september 2024.
Hvis du ønsker å gjøre endringer for et eierseksjonssameie, kan du gjøre dette ved å sende inn Samordnet registermelding.
Du registrerer nytt navn på eierseksjonssameiet ved å sende inn Samordnet registermelding i Altinn.
Det nye navnet bestemmes av årsmøte.
Du må legge ved
- protokoll fra årsmøte som viser vedtaket om endring av navn
Ved registrering i Foretaksregisteret må du også
- legge ved nye vedtekter der det nye navnet er tatt inn
Du registrerer nytt styre ved å sende inn Samordnet registermelding i Altinn.
Styret må velges av årsmøte.
Du må legge ved
- protokoll fra årsmøte som viser vedtaket
Ved registrering i Foretaksregisteret må
- styremedlemmene bekrefte at de påtar seg vervet
Når eierseksjonssameiet endrer signatur, skal du melde dette i Samordnet registermelding i Altinn.
Du må legge ved:
- protokoll fra årsmøtet som viser tildeling av signatur
og
- oppdaterte vedtekter som inneholder signaturbestemmelsen
Du endrer revisor ved å sende inn Samordnet registermelding i Altinn.
Revisor må velges av årsmøte og bekrefte i skjemaet at han påtar seg oppdraget.
Du må legge ved
- protokoll fra årsmøte som viser vedtaket
Du endrer regnskapsfører ved å sende inn Samordnet registermelding i Altinn.
Regnskapsfører må bekrefte i skjemaet at han tar på seg oppdraget.
Alle rolleinnehavere kan melde egenfratreden. Når du fratrer gir du avkall på alle rettigheter og plikter som din rolle har. Du gjør dette i Samordnet registermelding i Altinn. Når fratredelsen er registrert vil både eierseksjonsameiet og du som fratrer bli varslet om dette.