Kontaktpersoner i etatens arbeidsområde
Sist oppdatert: 6. desember 2023.
Ved å trykke på «Kontaktpersoner» i Etatens arbeidsområde kommer du til administrasjonssiden for kontaktpersoner. Her har du mulighet til å opprette nye kontaktpersoner, endre opplysninger om eksisterende kontaktpersoner eller slette eksisterende kontaktpersoner.
Vær oppmerksom på at kontaktpersoner må være opprettet før du lager nytt skjema/endrer skjema.
I administrasjonssiden kan du opprette nye kontaktpersoner eller endre/slette eksisterende kontaktpersoner. I tillegg kan du velge om du vil ise aktive kontaktpersoner eller vise slettede kontaktpersoner.
For å lage ny kontaktperson trykk på «Ny kontaktperson» i Administrasjonsside – kontaktpersoner.
Skriv inn informasjon om kontaktpersonen og klikk «Legg til» for å lagre. Alle felt, bortsett fra «Mellomnavn» er påkrevd.
For å endre en kontaktperson klikker du på «pennen» til høyre i skjemaet. Her vil du også se en oversikt over alle skjema den aktuelle kontaktpersonen er knyttet til.
Endre kontaktinformasjon og trykk «Legg til» for å lagre.
For å slette en kontaktperson klikker du på «søppelboksen» til høyre i skjemaet. Vær oppmerksom på at kontaktpersonen vil bli slettet umiddelbart og den vil bli satt til inaktiv i tilknyttede skjemaer. Det kommer ikke opp bekreftelsesmelding.
For å angre sletting trykk på «Vis slettede kontaktpersoner».