Skjemaer i etatens arbeidsområde
Sist oppdatert: 6. desember 2023.
Ved å trykke på «Skjemaer» i Etatens arbeidsområde kommer du til Skjemaoversikten.
Her har du mulighet til å lage nye skjema, se på eksisterende skjema eller endre på eksisterende skjema som etaten eier. Du kan også se på slettede og underkjente skjema.
Trykk på knappen «Nytt skjema» i siden for Skjemaoversikt. Vindu for Skjemaredigering åpnes og du kan fylle ut informasjon om det nye skjemaet. Skjemaet kan lagres når du har lagt inn navn på skjemaet.
For å endre skjema trykk på navnet til skjemaet i Skjemaoversikt.
Informasjonssiden for det aktuelle skjemaet åpner seg.
Her kan du se på, endre eller slette skjemaet.
Trykk på knappen «Endre skjema» for å endre skjema. Vindu for Skjemaredigering åpnes.
Hvis endring allerede er påbegynt vil status stå som «under arbeid».
Ved å trykke på «Rediger utkast» kommer du til Skjemaredigering.
Hvis en annen bruker har påbegynt skjemaet vil det være mulig å overta utkastet. Trykk da på «Overta utkast». Vindu for Skjemaredigering åpnes da.
Trykk på skjemanavnet i Skjemaoversikt. Informasjonssiden for det aktuelle skjemaet åpner seg.
Trykk på feltet «Skjemadetaljer (pdf)». En pdf åpnes med all informasjon om skjemaet.
Ved å trykke på «Slettede og underkjente skjema» i Skjemaoversikt får du en oversikt over de skjema som er slettet eller underkjent.
For å få mer informasjon om skjemaet trykk, på navnet til skjemaet.
Siden for skjemaets historikk åpnes.